Blog

Zależnie od sposobu rozliczania się przewidzianego prawem dla poszczególnych podatników, wymaga się od nich konkretnych sposobów ewidencjonowania wszelkiej aktywności rachunkowej czy też finansowej: dokumentowania dochodów i nie tylko, prowadzenia księgowości. Prowadzenie księgowości w formie ewidencji przychodów przewidziana jest dla osób rozliczających się ryczałtem. Przepisy wskazują, kto do nich należy i w jaki sposób powinien prowadzić dokumentację przychodów. Zapraszamy do lektury.

Każda firma, bez względu na rodzaj branży i ilość zatrudnianych pracowników, zobowiązana jest do prowadzenia księgowości. Podstawowe znaczenie ma forma prawna przedsiębiorstwa. W głównej mierze to od niej zależy, w jaki sposób musi być gromadzona i ewidencjonowana dokumentacja. Dowiedz się, jakie jeszcze warunki trzeba spełnić, żeby korzystać z KPiR.

Ewidencja przychodu to system dokumentacji pozwalający na tworzenie uporządkowanego rejestru przychodów i dokonywania na nim rachunków księgowych. Do prowadzenia ewidencji przychodów zobowiązani są podatnicy rozliczający się z urzędem skarbowym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Dokument stanowi zestawienie pozycji będących przychodami, które wynikają z prowadzenia działalności gospodarczej.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij 'Zgadzam się', aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.